Spárga

Nyomtatás E-mail
(0 szavazatok, átlag 0 az 5-ből)
Írta: Dóri   
2010. június 10. csütörtök, 10:38

 

 

A legnagyobb értékű zöldség a fehér spárga, a spárga növény hajtása, melyet sípnak neveznek. Némileg hangsúlyosabb, ásványi anyagokban, vitaminokban gazdagabb a zöld spárga, melynek sípja a földből kibújik, s a napból nyeri zöld színét.


Főidénye: Áprilistól júniusig.


Tápanyagai:
Gazdag ballasztanyagban, fluorban, E-, B1-, B2- és C-vitaminban, folsavban, pantothénsavban.
Tartalmaz: fehérjét,zsírt, szénhidrátokat, káliumot, kálciumot, foszfort, vasat, A- és K-vitamint, niacint. Nátriumban szegény.


Vásárlása: Világos, zsenge, lédús, középvastag spárgasípokat keressünk. A klasszikus spárgaételekhez lehetőleg egyforma méretű, középvastag sípokat válasszunk. Salátához, levesekhez, főzelékhez a vékonyabb és olcsóbb spárgát is megvásárolhatjuk.


Tárolása: Ha van rá mód, a frissens szedett spárgát azonnal fogyasszuk el. A hűtöszekrény zöldséges rekeszében legfeljebb 24 órán át tartsuk, nedves kendőbe csavarva.


Felhasználása: Jellegzetes aromája miatt csak enyhén fűszerezzük. Főzővízbe sót, fél teáskanál cukrot, és egy darabka vajat tegyünk. Locsoljuk meg vajjal, kínáljuk vajban pirított zsemlemorzsával, hollandi mártással, nyers vagy főtt sonkával, sertésszelettel, újkrumplival.

 

alt

alt

alt

alt

 

Módosítás dátuma: 2010. június 10. csütörtök, 10:53